sobota 19. září 2015

Dočteno: Pod nekonečnou oblohou - Veronica Rossi [RECENZE]

Originální název: Under the Never Sky
Série: Nebe - 1 díl
Žánr: Sci-fi a fantasy - román
Rok vydání: 2012, 1. vydání v originálu 2012
Počet stran: 328
Nakladatelství: Knižní klub

"Sedmnáctiletá Árie nikdy nepoznala nic jiného než bezpečí Blaženosti, světa privilegovaných chráněného důmyslným obranným systémem. Citlivá dívka nadaná nádherným hlasem, dcera významné vědkyně, se shodou podivných náhod ocitne tam, kam nikdy neměla vkročit - v Obchodě se smrtí, nebezpečném vnějším světě pod nekonečnou oblohou plnou smrtícího éteru, na rozdíl od virtuálních Říší, v nichž dosud pobývala, krutém a nemilosrdném. Stala se totiž svědkem něčeho, co nikdy neměla vidět, a změnila se v nepohodlnou svědkyni.
Setkání kultivované Osadnice s nebezpečným Outsiderem, divokým Peregrinem, mladším bratrem Krvepána kmene Tideů, od základu změní její život i žebříček hodnot. Peregrin hledá záhadně zmizelého synovce a uzavře s Árií, která zoufale touží nalézt svou matku, výměnný obchod - on ušetří její život a ona mu umožní vstup do Říší. Oba mladí lidé se vydávají na nebezpečnou pouť pod éterovým nebem, jejíž výsledek je nejistý. Árie Peregrina zprvu ze srdce nenávidí, ale záhy zjistí, že Peregrin je Označený a emoce jiných dokáže cítit stejně snadno jako jiní vůně, chlad nebo teplo. Když se přihlásí láska, dívka jí nedokáže příliš vzdorovat a ocitá se před zdánlivě neřešitelným rozporem. Dokáže zůstat věrná svým citům a zároveň nezapřít svůj původ?"

Na tuhle knížku jsem narazila jen čistě náhodou v knihkupectví (kterou mi pak koupil bratr k narozeninám). Nic jsem o ní nevěděla, ani o čem je, ani jestli opravdu stojí za přečtení. Až doma jsem se koukla na hodnocení knížky a nakonec se do ní tedy pustila.

Jaké by to asi bylo, kdyby u nás neexistoval strach a bolest... určitě by to mělo něco do sebe, ale žít ve "vymyšlených" říších má přeci jen nějaký ten háček, i když se zdá všechno perfektní, když v nich člověk žije. Všechno se zdá jednoduché a člověk zde dokáže naprosto cokoliv - třeba i létat.
Jenže když se pak člověk dostane do "skutečného světa" a zjistí že všechno je úplně jinak...že pocity strachu a bolesti jsou k neunesení...
Najednou si myslíte, že umíráte, protože tenhle pocit neznáte ... všechno vás vevnitř sžírá jako žíravina. Protože netušíte, že je to jen prostá lidská bolest.

A co by to bylo za knížku kdyby se zde neobjevila síla lásky? I zde se jí dočkáme a ve velmi pěkné podobě. Přeci jen i z nepřátelství se dokáže postupem času vyklubat přenádherná láska, i když jsou oba zcela odlišní.

Zpočátku mě kniha do děje vtáhla, ale pár stránek po začátku se to zlomilo a dala jsem si od knížky nějaký den pauzu.
Nakonec jsem knížku další den opět otevřela a pokračovala v ní a pak už opravdu můžu říct, že mě nepustila. Přiznám se, že jsem občas nějaký odstavec přeskočila, ale jinak jsem děj hltala až jsem se dostala na konec, který je jak jinak samozřejmě otevřený, protože jsou na světě dvě další pokračování. Do kterých se samozřejmě taky pustím, protože chci vědět jak to nakonec dopadne. :)

Zahraniční obálky:



Mé hodnocení: 75%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^