pondělí 5. dubna 2021

Vládci popela - Scott Reintgen [RECENZE]

Originální název: Ashlords
Žánr: Literatura světová, Fantasy, Pro děti a mládež
Série: Vládci popela 1.
Rok vydání: 2021, vydání v originálu 2020
Počet stran: 314
Vydavatelství: King Cool

"Už odedávna, kdy Popeliáni dostali od svých božstev fénixy, na nich jezdí do bitev, na lov a zejména na proslulém Dostihu.

Elitní jezdci ze znepřátelených kultur touží po vítězství, a tak pilují dávné umění vytvářet a ovládat fénixy – koně, kteří se za pomoci alchymie rodí z popela. Každé ráno znovu povstávají, aby večer opět shořeli v ničivých plamenech. Dobrá alchymie ovšem není k ničemu, pokud jezdec nepřežije brutální noční souboje. Vražda je sice nezákonná, ale lámat kosti a otrávit popel je legální – publikum to dokonce vyžaduje. 

V letošním závodě soutěží jedenáct jezdců, ale tři z nich riskují víc než ostatní – dcera dvou bývalých šampionů, nadějná stipendistka a syn revolucionáře. Kterému z nich se podaří splnit si svůj velký sen o slávě a získat moc ve prospěch svého lidu? Anebo všichni shoří v drtivé porážce?"

Máme tu tři hlavní hrdiny, tři hlavní kandidáty pro výhru světoznámeho dostihu. Avšak pouze jeden z nich může vyhrát.

Imelda patří mezi Dividiány. Dividiáni odnepaměti patří mezi chudé. Jejich priority jsou protipolém Popeliánů, kteří jsou naopak ti vysoce postavení, nejbohatší a prostě ve všem nejlepší - protože mají peníze. Mezi ně patří i Pippa, dcera dvou bývalých šampiónů. Do třetice tady máme Táhloruké, kteří nejsou chudí, ale ani nejbohatší. Táhlorucí mají sílu a hlavně hodně hněvu, který nesou právě proti Popeliánům. Klíčovou osobou od Táhlorukých je zde Adrian, který má velké ambice Dostih vyhrát a je rozhodnutý pro to udělat vše.

Dostihu se může zúčastnit téměř kdokoliv, pokud máte peníze... pokud ne, je tady malá šance dostat se do Dostihu díky tzv. "výběrovému řízení", které je samozřejmě v rukou Popeliánů. 

V letošním závodě bude 11 jezdců (jak jinak, většina z nich jsou Popeliáni), kteří budou se svými fényxi (nebo-li koňmi, kteří se za úsvitu rodí z popela a se západem slunce umírají. - to vše díky alchymii) soutěžit o vítězství a hlavně život, jelikož právě v tomto Dostihu, mohou přijít o všechno.

Každý ze soutěžících má svůj důvod, proč chce závod vyhrát. Ať už je to kvůli rodinné "tradici" nebo splnění snu či něco mnohem temnějšího... Pouze jednomu z nich se dostane tomu, co si moc přeje... nebo ne?

 

Vládci popela mi dorazili ještě před samotným vydáním knihy, jako překvápko od Knihy Dobrovský a Kate Valter. Z čehož jsem samozřejmě byla neskutečně nadšená. Bohužel se mi ji nepodařilo přečíst ještě před vydáním, ale i s odstupem bych vám chtěla říci, že příběh a celkově svět, který Scott vytvořil a předal nám čtenářům je naprosto úžasný!

Většina čtenářů tuhle sérii přirovnává k Hunger Games. Ze svého pohledu mohu hodnotit pouze dle filmu, kdy jsem viděla první díl... něco na tom asi bude. Přiznávám se, Hunger Games jsem nikdy neholdovala, ale Vládci popela mě dostali! Navíc, už od malička miluji koně a svět, ve kterém jsou koně fényxi...  to jsem si nemohla nechat ujít! :-)

Kniha je napsána velmi čtivě. V kapitolách se střídají pohledy tří hlavních hrdinů - Imeldy, Adriana a Pippy a každý z nich nás provází, jak svým životem, tak i osudem, který je jim dán. 

Během čtení jsem dumala, zda bude pouze jedna postava ta nej, ale všichni tři si u mě získali kousek srdce. Každý z nich má svůj důvod, proč chce v Dostihu vyhrát a já jejich důvody chápala a držela jim palce. 

Jelikož se jedná o duologii, tak nás samozřejmě čeká otevřený konec. První díl si opravdu hodně dobře našlápl a já věřím, že druhý díl bude epický! V zahraničí už vyšel a má naprosto dokonalou modrou obálku. Tajně tedy doufám, že KD zůstanou u originální obálky, stejně jako u prvního dílu.

Kdy u nás druhý díl vyjde je ještě ve hvězdách, ale za sebe doufám, že to bude brzy! :-)

 

Zahraniční obálky:


Hodnocení:


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím King Cool a zakoupit si ji můžete ZDE.

Necháte se občas zlákat na knihu jen díky obálce nebo si vždy přečtete i anotaci a podle ní se rozhodujete?

 
S pozdravem  
Mrs. Jungová!

3 komentáře:

  1. Já nad Vládci popela hodně uvažuji. A když se to ještě navíc srovnává s Hunger Games, tak věřím, že za to přečtení to stojí. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle kniha mě docela láká. :) Co se obálky týče, je vtipné, že jsem až po dlouhé době pochopila, že je na ní kůň. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tahle kniha mě zaujala. Díky za recenzi. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^