neděle 10. května 2020

Pozvaní - Jennifer McMahon [RECENZE]

Originální název: The Invited
Žánr: Literatura světová, Horory, Thrillery
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2019
Počet stran: 460
Vydavatelství: Fobos


"Manželská dvojice, Nate a Helen, jsou učiteli na prestižní střední škole v Connecticutu. Jednoho dne se rozhodnou opustit pohodlí a bezpečí předvídatelného městského života a přestěhovat se na venkov. Chtějí se tak přiblížit skutečnému životu a vše si vybudovat vlastníma rukama. Tady, na pozemku v divoké přírodě, začnou sami dva stavět dům svých snů. Díky ne příliš přátelskému postoji místních lidí a několika záhadným událostem však brzy zjistí, že jejich pozemek je spojen s temnou minulostí a že legenda o zdejším duchovi může mít reálný základ. Postupně vyvstává řada otázek – kdo a proč nechal na prahu balíček s podivným obsahem, kam zmizela jejich sousedka a koho má Helen zachránit – na které se snaží najít odpovědi. Je svět, který vidíme, jediným světem, nebo přírodní síly ukrývají víc, než jsme schopni poznat našimi běžnými smysly? Napětí se stupňuje, hranice mezi světy mizí. Může být duch pachatelem vraždy? Rozuzlení tohoto napínavého mysteriózního románu je vskutku překvapivé."



Helen a Nate se po dlouhém životě ve městě rozhodnou přestěhovat na samotu u lesa. Výběr toho správného místa k novému životu nebyl jen tak jednoduchý. Helen si přála bydlet někde, kde to má nějakou historii, kde dům nebo pozemek nese nějaký zajímavý příběh z minulosti. Po několika návštěvách různých nemovitostí, se nakonec rozhodnou pro koupi pozemku a stavbu domu svýma vlastníma rukama.

Helen okouzlí pozemek u mokřadu v městečku Hartsboro, kde nejen město ale i právě koupený pozemek je známý svou temnou legendou o duchovi, který se sem neustále vrací, aby strašil zdejší (či přistěhovalce).

Ač se jim zdál nápad, postavit si dům vlastníma rukama, situace se pomalu začíná obracet proti nim - nevycházejí jim finance a Helen začíná být čím dál tím víc posedlá temnou minulostí, která se váže k jejich pozemku - aspoň to si Nate začíná myslet.

Sám Nate na tom ale není zrovna dvakrát nejlíp. I on pomalu začíná přicházet o rozum - to si zase naopak začíná myslet Helen. Oba dva se honí za minulostí, kterou ne a ne dohnat.

Na druhé straně tady máme Olive, čtrnáctiletou holčičku, které se ztratila maminka. Sama si nedokáže vzpomenou, kdy ji naposledy viděla. Jediné, co si ale pamatuje je, kdy ji naposledy slyšela - a není to žádná pěkná vzpomínka. Ve městě kolují zvěsti, že utekla se svým milencem.

Jenže je to opravdu tak? Není možné, že ji někdo unesl? Že se ztratila? Nebo se stalo něco mnohem horšího a záhadnějšího?

Kniha "Pozvaní" nejsou klasickou hororovou duchařinou u které byste se báli vylézt z postele. Příběh obsahuje mnohem více propracovaný děj zaměřený na rodinné problémy, vztahy a rodokmen. Postupně se dozvídáme všelijaké spojitosti s postavami, se kterými se v průběhu příběhu seznamujeme.

Kniha byla opravdu velmi čtivá, poutavá a dechberoucí. Hlavní postavy jsou v příběhu vystaveny psychickému náporu, se kterým se musí vypořádat. Postavy Helen a Nate byly skvěle vykresleny. Stejně tak i ostatní postavy, jako Olive, Riley, Dustin atd. Se všemi zmíněnými se dostatečně seznámíme. Přeci jen má kniha skoro 500 stran, ale věřte mi, že stránky vám budou pod prsty ubíhat neskutečnou rychlostí.

Pokud jste od Jennifer ještě žádnou knihu nečetli, nemusíte se bát začít s jakoukoliv v jakémkoliv pořadí. Knihy na sebe žádným způsobem nenavazují, i když mají krásně sladěné obálky.

Jestli se řadíte mezi "začátečníky" v hororovém knižním světě, doporučila bych vám první knihu "Pozvaní", následně "Vermontské psycho" a jako poslední "Zimní lidé". Zimní lidé mi do dnes přijdou nejstrašidelnější knihou, kterou jsem od Jennifer četla.

Za mě má tahle kniha plný počet hvězdiček. Byl to skvělý příběh, na který určitě jen tak nezapomenu a těším se na její další knihy, které u nás doufám také vyjdou. :-)



Zahraniční obálky:

Hodnocení:



Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Fobos a zakoupit si ji můžete ZDE.

Patříte mezi fanoušky hororových příběhů?

Četli jste i předchozí knihy od Jennifer McMahon? Která se vám líbila nejvíc?


S pozdravem
Mrs. Jungová!

8 komentářů:

  1. Od autorky mám v knihovně zmíněné dvě knihy, ale dosud jsem se k nim nedostala. :/ Tak snad brzy, a pokud mně chytnou, určitě zkusím i Pozvaní. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě dlouho neváhej. Troufám si říct, že bude opravdu hodně nadšená. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze. :) Od autorky jsem četla knihu Zimní lidé a byla jsem z ní nadšená a taky hodně vyděšená. Jak vidím, na to že se řadím mezi hororové začátečníky, jsem si nevybrala nejvhodnější knihu pro start. :)) Obě její další knihy mě hodně lákají, jsem ráda, že si udržely stejně vysokou laťku, jako první kniha. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju.:)
      Je pravda, že pro začátečníka bych zvolila trochu jinou knihu, ale zase musím říct, že někdy je dobrý se pustit hned na začátku do děsivého. Někdy to má své výhody. :D :)

      Vymazat
  3. Tak mě si nalákala hodně :D Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. :) A není vůbec zač. Ať se příběh líbí! :)

      Vymazat
  4. těším se na ni! Zimní lidé mě moc nezaujali, ale Vermontské psycho se mi líbilo moc. Tak doufám, že se mi bude líbit i tenhle díl. Podle anotace vypadá moc dobře! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^