úterý 10. března 2020

Příběh Christophera - Radek Hraba [RECENZE]

Žánr: Romány, Literatura česká, Fantasy
Rok vydání: 2020
Počet stran: 250
Vydavatelství: Petrklíč


"Christopher právě oslavil devatenácté narozeniny a plánuje strávit letní prázdniny cestováním po exotických destinacích se svými kamarády. Tento plán se ale změní, když se po jednom večírku probouzí v nemocnici a zjišťuje, že se „předávkoval“. Jeho rodiče, stejně tak policie i doktoři, usoudí, že to udělal kvůli rozchodu s holkou, načež ho umístí do léčebny a pro jistotu mu nechají spoutat jeho magické schopnosti. V léčebně Christopher dochází na sezení s psycholožkou, které vypráví o magických i nemagických událostech, jemuž se dosud přihodily, díky kterým se psycholožka snaží přijít na důvod vedoucí k jeho „předávkování“. Christopher si to ale v žádném případě nechce přiznat, tak se za pomoci svých kamarádů tajně pouští do vyšetřování vlastního „pokusu o sebevraždu“."




Christopher není tak obyčejný kluk, jak se na první pohled může zdát. Nejen že se snaží vyrovnat s tím, že se jeho matka nedokáže srovnat s jeho bisexualitou, ale také je tu jeho druhá část, která k němu bude neodmyslitelně patřit. Christopher se narodil jako poloviční čaroděj - poloviční proto, že jeho matka je smrtelnice a otec čaroděj.

Na léto má Christopher spoustu plánů, ale po oslavě narozenin - svých devatenácti let, se ocitá v nemocnici. Zde se dozvídá že se předávkoval. Nejpodivnější na tom je, že Christopher si nic z toho nepamatuje a i tak je nucen zůstat v léčebně, kdyby se náhodou pokusil znovu předávkovat. Jeho rodiče se přiklánějí k názoru, že to udělal kvůli rozchodu se svou přítelkyní, což Christopher popírá.

V léčebně je Christopher nucen navštěvovat psychologa, který by mu měl pomoci se vyrovnat s tím co se stalo a hlavně ho donutit přemýšlet nad tím, proč se chtěl předávkovat.

Christopher se i přes to, že má být v klidu, pouští do "vyšetřování". I jeho samotného zajímá, co se vlastně stalo a jak se mohl bez svého vědomí předávkovat.

Zjistí Christopher, co se mu stalo a hlavně, kdo to udělal? Překousne jeho matka ten fakt, že je bisexuál a vždycky bude?


K recenzi této knihy jsem se dostala díky samotnému autorovi, který mě sám oslovil. Anotace knihy mě určitým způsobem zaujala, takže jsem neváhala a souhlasila s tím, že si ji přečtu a napíši na ni svůj názor.

Svým způsobem byla kniha poutavá, ale spoustu toho v ní chybělo nebo přebývalo. V knize mi hlavně chyběl detailnější popis čarodějnického světa a celkové vysvětlení, jak to mezi smrtelníky a čaroději funguje.

Postavy, se kterými jsme se v průběhu příběhu setkali, také nebyly nějak speciálně představeny. Takže zde nebyla žádná šance si některou z nich oblíbit.

Co mi hodně vadilo, bylo neskutečně velké množství vykřičníků. Smysl toho jsem bohužel nepochopila a nevím, jestli to byl nějaký speciální záměr, jak udělat knihu zajímavou nebo po sobě prostě všichni celou dobu křičeli?

Když pominu tyhle nedostatky, tak měl příběh hodně dobrý základ a proto jsem jej ohodnotila třemi hvězdičkami. Není to brak, ale je zde určitě co vylepšovat. Věřím, že pokud na sobě autor zapracuje, bude to stát za to. Navíc, dle konce usuzuji, že se můžeme těšit na pokračování a pokud to tak opravdu bude, moc ráda si jej přečtu. :-)

Co se týče obálky, po přečtení knihy bych si ji dokázala představit více do fantasy stylu. :-)

Hodnocení:


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji samotnému autorovi.

Dáváte šanci začínajícím autorům nebo raději zůstáváte u osvědčených zahraničních autorů?

 

 S pozdravem
Mrs. Jungová

7 komentářů:

  1. Také jsem měla nabídku a využila. A též jsem měla problém s vykřičníky. :) Jinak kniha se četla dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem ještě nečetl, ale když budu vycházet ze všech informací, které jsem o ní slyšel a četl na internetu, přijde mi, že autor měl poměrně dobrý nápad, avšak zpracování se už tolik nepovedlo. Na můj vkus je to podle popisu trochu moc přeplácané, jako když Pejsek s Kočičkou vařili dort, tímhle ale trpí spousta knih nejen českých, ale i zahraničních autorů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svým způsobem máte pravdu. Kniha není moc daleko od "jako když Pejsek s Kočičkou vařili dort". Bylo to trochu víc přeplácané, ale věřila bych, že kdyby byla kniha mnohem více rozepsána, takhle zmateně by nepůsobila.

      Vymazat
  3. Obálka se mi bohužel nelíbí a to je začátek konec :/ Navíc jak píše Nathaniel, četla jsem také, že nápad super, ale uchopení je už horší :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zastánce toho, aby si každý udělal svůj názor, ale Nathaniel není daleko od pravdy. Každopádně jsem ráda, že jsem si na knihu udělala názor sama. :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^