pátek 4. ledna 2019

V pasti lží - B.A. Paris [RECENZE]

Originální název: The Breakdown
Žánr: Literatura světová, Pro ženy, Thrillery
Rok vydání: 2018, vydání v originálu 2017
Počet stran:328
Nakladatelství: Motto

"Psychologický thriller autorky bestselleru Za zavřenými dveřmi! Cass si konečně dala svůj život do pořádku, je šťastně vdaná a pracuje jako učitelka. Jedné deštivé noci se ale na neosvětlené lesní cestě stane něco, co jí převrátí život naruby. Paralyzovaná výčitkami zapomíná, kde nechala zaparkované auto, jestli si vzala prášky nebo že si domluvila schůzku. V hlavě má jen zmatek a mrtvou ženu, kterou možná mohla zachránit. Je blázen? Nebo si s ní zahrává její mysl?"






Autorka B.A. Paris mi od Vás byla doporučována už mnohokrát, ale já se k ní pořád ne a ne dostat. Nakonec jsem se do knihy pustila hned na Nový rok a nemůžu uvěřit tomu, že jsem ji tak dlouho odkládala!

Cass pracuje jako učitelka a společně se svým manželem žijí v obřím domě na samotě u lesa. Není to tak dávno co se Cass musela vypořádat se smrtí své matky, ale snaží se s tím tak nějak sžít. Je trochu nesvá z toho, že umřela zrovna na demenci. Dodnes si pamatuje, jak stála před konvicí na čaj a nedokázala ji zapnout. 

Jednoho dne jede Cass v silné bouřce domů a rozhodne se jet zkratkou, i když jí manžel říkal, že tudy jezdit nemá. Když sjíždí z dálnice zahlédne auto, které z neznámého důvodu zastavuje u krajnice. V momentě kdy projíždí kolem auta, všimne si, že za volantem sedí žena. Rozhodne se, že zastaví o pár metrů dál. Čeká, jestli z auta někdo vystoupí nebo jí dá nějak vědět, že potřebuje pomoc. Když neznámá žena nedává žádný signál, rozhodne se, že pojede domů. Den na to se dozvídá, že žena v tom autě byla zavražděna. 

Cass je tou událostí tak otřesená, že z neznámého důvodu začíná zapomínat takové banální věci jako, kde zaparkovala auto nebo že zapomněla kamarádce koupit dárek k narozeninám. Postupem času se její paměť začíná zhoršovat a Cass si uvědomuje, že nedokáže zapnout pračku a další spotřebiče. To ji začíná vyvádět z míry ještě víc. Stává se z ní blázen? Zdědila po matce demeci? Skončí teď jako ona?

Za tímhle příběhem se skrývá mnoho tajemství a lží, které je potřeba odhalit, a i když Cass očividně přichází o paměť, snaží se tomu všemu přijít na kloub. Ale co když je vše jinak než se zdá?

Dlouho jsem se nesetkala s knihou, u které jsem společně s hlavní hrdinkou přicházela o rozum. Byla jsem zmatená a naštvaná. Tak moc jsem přála havní hrdince, aby na všechno přišla a nemohla jsem se dočkat konce knihy. Už jenom kvůli ní. Byl to pro mě velmi silný příběh. Nedokážu si představit, že bych se ocitla ve stejné situaci.

Jediné, nad čím jsem se pozastavovala byly části, kdy hlavní hrdinka ve své nevědomosti objednávala různé věci z internetu nebo televize a pořád na to měla peníze. Být takhle bohatá musí být opravdu skvělý. :D Cass jsem si zamilovala, i přes to, že jsem z ní polovinu knihy šílela.

Kapitoly byly dlouhé tak akorát a styl psaní velmi čtivý. Autorka mě přesvědčila, že se moc ráda pustím i do její další knihy "Za zavřenými dveřmi".

Ráda bych doporučila knihu těm, kteří mají rádi thillery a napětí, které je drženo až do úplného konce.

Zahraniční obálka:

Hodnocení:



Četli jste "V pasti lží"? Nebo se na knihu teprve chystáte?

Máte rádi, když se dozvíte až na konci knihy, jak to vlastně celé bylo nebo dáváte přednost postupnému odhalování?

 S pozdravem
Mrs. Jungová!

4 komentáře:

  1. O téhle knize jsem již slyšela, možná to bude kvůli velmi pěkné obálce. Musím přiznat, že kniha po tvé recenzi vypadá velmi zajímavě. Ale nevím, zda bych na to měla nervy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na to své nervy nepřipravila, takže jsem byla hodně překvapená. Ale zase musím říct, že kniha byla napsána opravdu skvěle. :)

      Vymazat
  2. 'Dlouho jsem se nesetkala s knihou, u které jsem společně s hlavní hrdinkou přicházela o rozum.' - tak tahle věta úplně vystihuje, co jsem při čtení prožívala já. :D
    Takhle kniha mě svým tématem, postavami a i vyvrcholením posadila na prdel, že jsem fakt začala vyhledávat a číst tento žánr. Nikdy jsem na to thrillery či psychologické thrillery nebyla, ale tahle kniha byla fakt skvělá! Určitě se musím brzy pustit i do knihy Za zavřenými dveřmi, protože má kolegyně z práce říkala, že je to ještě lepší než V pasti lží! Tak to jsem na to fakt zvědavá! :D ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Autorčin styl mě nesmírně baví a její knihy mám vždycky hned přečtené, což mě na jednu stranu pořádně mrzí. Doufám, že brzy zase něco napíše, opravdu mi jako autorka sedí.
    Jsem moc ráda, že se ti kniha líbila a doufám, že budeš spokojená i se "zavřenými dveřmi" :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^