neděle 11. listopadu 2018

Dvojitý kříž - Chris Carter [RECENZE]

Originální název: The Crucifix Killer
Série: Robert Hunter (1.)
Žánr:  Literatura světová, Detektivky
Rok vydání: 2012, vydání v originálu 2009
Počet stran: 344
Nakladatelství: BB art

"Popravený vrah ožívá a pokračuje ve svém zrůdném díle. Nebo se jeho odkazu chopil šílený napodobitel? A proč? To musí zjistit ostřílený samotář, detektiv Robert Hunter s pomocí svého partnera, nadšeného nováčka Carlose Garcii. Pod luxusem a září neonů města Los Angeles kvasí zločin, temnější než noc… 

Detektivu Hunterovi se vrací stará noční můra – bestiální vrah znovu útočí. Tentokrát to má ale háček: pachatel, který mučí své oběti s řemeslnou zručností, byl před léty dopaden a popraven. Napodobuje ho někdo? Vrací se nestvůra z onoho světa, aby pokračovala ve svém krvavém řemesle? Nebo snad za hrůzné činy pykal nevinný? Žádná z těch možností není právě lákavá – a je na Hunterovi, aby případ vyřešil; ale možná přitom hodně ztratí. Hlavní obětí se má totiž ve čtivém a napínavém thrilleru Chrise Cartera stát právě on."


Dvojitý kříž je první knihou ze série o detektivu Robertu Hunterovi. V prvním díle se seznamujeme s postavami, které budeme potkávat i v dalších dílech, hlavně tedy s Robertem a jeho parťákem Carlosem. 

V prvním díle se Robert musí opět potýkat s brutálním vrahem, který mučil a zabíjel své oběti už před pár lety. Jak policie, tak veřejnost, si mysleli, že byl vrah dopaden a popraven. Jen Robertovi to vždy vrtalo hlavou a myslel si, že nebyl potrestán ten pravý. Jenže co dělat s člověkem, který se k tomu hroznému činu přede všemi přiznal?

Když se ukáže, že vrah pokračuje ve své práci, Robert a jeho nový parťák se znovu pouští do případu a snaží se tentokrát odhalit toho pravého. Jenže to není tak jednoduché, jak se může zdát. Oba detektivové se snaží najít nějaká spojení mezi oběťmi, ale plácají se v tom jako ryba na suchu.  

Jako první je nalezena žena, která byla brutálně mučena a musela se na sebe dívat do zrcadla, zatímco umírala. Na zátylku ženy byl objeven vyrytý kříž, znamení, které při svých vraždách používal tzv. Krucifix

Vrah na svých obětech pracuje velmi precizně, na místě činu nikdy nejsou k nalezení žádné stopy po pachateli. Vždy je všude čisto jako na chirurgickém sále. Díky tomu je velmi těžké přijít na to, kdo se může za jménem Krucifix skrývat. Robert ani Carlos to samozřejmě nevzdávají a snaží se chytnout, i byť jen malého vodítka, které by je mohlo zavést na tu správnou stopu.




Kdyby nebylo mé vedoucí, nikdy bych se do Chrise Cartera nepustila. Jsem opravdu ráda, že mi byla jeho díla doporučena. Jsem z jeho stylu psaní tak paf, že jsem po dlouhé době dala hned dvě knihy od stejného autora za sebou.

Kniha je velmi čtivá. Kapitoly jsou tak krátké a napínavé, že po dočtení jedné se hned musíte pustit do další a další... a tak to pokračuje až do té doby než knihu nezaklapnete a nedozvíte se kdo je vrah.

Přiznám se, v prvním díle jsem se vůbec nesoustředila na to, že bych mohla odhalit vraha dříve, než nám to v knize bude naservírováno pod nos. Myslím si, že i když bych se nad tím více zamyslela, asi bych si toho pravého vraha netipla.

Velmi mě překvapila i brutalita, kterou byly jednotlivé oběti mučeny a následně zabity. Ne, že bych se v tom nějak vyžívala, ale přeci jen byly scény opravdu skvěle popsané. Nic takového jsem nečekala, i když mi bylo o stylu vyprávění řečeno. Mám nějaké tušení, že v dalších dílech to bude ještě brutálnější.

Za mě si myslím, že knihy Chrise Cartera nejsou pro všechny, přeci jen to, jak popisuje jednotlivé vraždy, by nemuselo někomu udělat dobře. Takže by bylo nejlepší tuhle četbu nejdříve zvážit, i když bych vám ji samozřejmě velmi ráda doporučila. Je to už delší dobu co jsem četla knihu, u které bych aspoň trochu neodhalila, jak to celé nakonec dopadne.

Při rozuzlení děje jsem měla otevřenou pusu a valila oči. Za mě byl první díl ze série skvělý a nevím, co budu říkat o dalších dílech, které jsou údajně lepší a lepší. Pokud to tak opravdu je, tak se nebojím zklamání a můžu se jen těšit na další skvělé případy. :-)


Zahraniční obálka:




Hodnocení:

 Četli jste Dvojitý kříž? Nebo se na knihu teprve chystáte?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

5 komentářů:

  1. To vypadá lákavě :) Moc pěkná recenze, která mi přišla vhod, protože mám teď chu´t na něco z tohoto žánru :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji, věřím, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  2. Tak to vypadá moc dobře. Jestli dostanu na detektivku chuť, vím, které dám přednost. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně ^^ pokud budeš mít chuť na nějakou detektivku, Chrise Cartera rozhodně doporučuji. Budeš jen valit oči, jak rychle tě kniha vtáhne do děje a nepustí! ^^

      Vymazat
  3. Knížku jsem nečetla, ale kdysi jsem ji darovala spolužačce k Vánocům a nutno podotknout, že byla nadšená. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^