pondělí 19. června 2017

Dočteno: Zom-B - Darren Shan [RECENZE]

Originální název: Zom-B (1.díl)
Žánr: horory, sci-fi, fantasy
Rok vydání: 2015, vydání originálu 2012
Počet stran: 168
Nakladatelství: Cooboo


"Když se na YouTube objeví první záběry útoků zombií, nikdo jejich pravosti nevěří. I když hrozí, že oživlí mrtví zpustoší celý svět. Avšak pro B je mnohem důležitější, aby přežila na střední škole a vyhnula se svému alkoholickému a tyranskému otci. Když zombie dorazí k nim do školy, B bude muset rychle najít ještě někoho dalšího, kdo přežil, aby se zachránila. Musí vyměnit školní chodby za ulice vymřelého Londýna a hlavně přežít!"






Hlavní postavou téhle knihy je B. Na první pohled normální středoškolačka s klasickými holčičími problémy, ale když se na B člověk podívá trochu hlouběji, už to není jen obyčejná středoškolačka...
B to nemá doma zrovna jednoduché, sice má dokonalou mámu, která by jí nejraději dopřála všechno na světě, ale je tu i otec - zatvrzelý rasista. A tím rasista, myslím opravdu hodně velký. Nejraději by, doslova, vyvraždil všechny lidi co nejsou bíle rasy.

B se hodně snaží potlačit stránku kterou pochytila od otce ještě v útlém dětství. Když malé dítě vyrůstá s člověkem, který je hrubý a násilný vůči lidem jiné rasy, rozhodně to na člověku zanechá nějakou tu stopu. B je díky tomu hodně výbušná, všechen vztek, který v sobě dusí doma si pak následně vybíjí venku na nevinných lidech, což rozhodně není dobře. Avšak její přátelé ji vidí jako silnou osobu, která se ničeho nebojí a když vidí, jak ji přátelé povzbuzují, když se do někoho pustí, myslí si, že dělá dobře... jenže... opravdu dělá?

V pozadí příběhu se pomalu dostává do podvědomí občanům Londýna to, že se někde objevily zombie a pomalu se rozšiřují do dalších měst. Jenže tím, jak jsou zatím jen v malých městech a do větších se ještě nedostaly, všichni to berou jako vtip, jakoby si z nich snad vláda dělala srandu a chtěla je pouze vystrašit.
Když se ale zombie ocitnou na půdě školy, kde B se svými kamarády uvízne... už si nikdo nemyslí, že se je pokouší "postrašit".


Popravdě musím říct, že kniha mě uváděla dost často do depresí. Četla jsem ji mezi učením na poslední zkoušku a kdybych věděla, že bude kniha až tak moc rasistická a depresivní z pohledu hlavní hrdinky, která mě uváděla do takového šílenství, že jsem měla chuť ji v každé scéně praštit... nechám si ji někdy na později.

Tohle je snad první kniha od Darrena Shana, kterou budu hodnotit tak slabě, protože jsem z knihy byla opravdu špatná, i když byla dobře napsána, ale na můj vkus byla moc krátká a nedomyšlená a ten konec... jako REALLY? ...
Každopádně, slyšela jsem, že druhý díl má být o hodně lepší, tak jsem zvědavá jak bude autor v knize pokračovat a doufám, že mě ještě hodně překvapí :-)

A abych ještě zmínila obálky této série, za mě mohu říci, že jsou naprosto super. Dokonce je mi líto, že jsem si knihy nekoupila, i když mě první díl až tolik nedostal. Ale i tak doufám, že si knihy někdy pořídím, třeba mě k tomu "dokope" druhý díl, jestli bude lepší jak ten první. :)

Zahraniční obálky:

 

 

 Hodnocení:


Nejlevnější cenu knihy Zom-B naleznete na Srovname.cz

Četli jste knihu Zom-b? Pokud ano, co na sérii říkáte vy? Líbí se vám nebo naopak jste na vážkách stejně jako já? Nebo jste ji nečetli a teprve se na ni chystáte? :-)


S pozdravem Mrs. Jungová!

2 komentáře:

  1. Souhlasím, bylo to až příliš přes čaru.... A věř mi, dvojka je ještě bláznivější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem teď zvědavá s čím tam na mě přijde :D třeba ani nebudu litovat toho, že jsem si knihy nekoupila :D

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^