čtvrtek 23. června 2016

Dočteno: Dcera - Kiera Cass [RECENZE]

Originální název: The Heir
Žánr: sci-fi a fantasy, pro děti a mládež, dívčí romány
Rok vydání: 2016, 1.vydání v originálu: 2015
Počet stran: 320 stran
Nakladatelství: Cooboo




"Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci."






Po roce jsme se konečně dočkali pokračování Selekce. Hodně jsem se na čtvrtý díl těšila a na druhou stranu se bála, že by mně mohl zklamat. Recenze jsem si až do včerejšího dne nečetla, až potom co jsem knihu dočetla a názory jsou opravdu rozporuplné. 
Mám radši když nejsem ovlivněna názory jiných, jelikož pak si knihu nedokáži tolik užít. 

A jak jsem si nakonec užila čtvrtý díl Selekce?


Nemohla jsem se dočkat až se znovu začtu do příběhu Americy, Maxona a tentokrát i jejich dcery Eadlyn. Těšila jsem se jak bude America v pozadí a nebude mi překážet její osobnost (hlavně nerozhodnost), při které jsem se v minulých dílech nejednou rozčílila. 

Samozřejmě jsem jásala předčasně. Jelikož je Eadlyn dcera Americy, je jasné, že musí podědit nějaké její vlastnosti a to se samozřejmě taky stalo a nejen to.
Už od samého začátku můžeme vidět jak je Eadlyn umíněná, nenechá si poradit a své plány vidí jako ty "nejlepší". A také si je jistá, že dokáže vládnout jako královna aniž by po svém boku měla manžela

Jenže najednou se její plány mění. Král se rozhodne vyhlásit Selekci.

Když Maxon usedl na trůn a America se stala jeho ženou, podařilo se jim zrušit kasty a tak teď mohou všichni pracovat kde chtějí, mohou se vzdělávat v čem chtějí, mohou si vzít kohokoliv bez ohledu na to z které kasty kdo byl.
Ale i to má své mínusy, jelikož některým lidem se tohle nelíbí. Myslí si, že to nevyřešilo všechny problémy a stojí si za tím, že zrušením kast, se ničeho nedosáhlo.
A za účelem rozptýlit lidi od špatných myšlenek, se král rozhodne vyhlásit Selekci i když je Eadlyn proti tomu. 
Je proti tomu tak moc, že začne spřádat plány, jak bude své potencionální nápadníky odstrašovat, aby soutěž sami od sebe vzdali. Jenže to ještě netuší, že se mezi chlapci bude nacházet i natolik inteligentních jedinců, kteří se jejími pokusy nenechají obalamutit.

A tak se čtvrtý díl nese opět v duchu vybírání vhodného partnera (tentokrát manžela). 
Eadlyn si bude vybírat z 35 nápadníků
Ale bude mezi nimi i někdo kdo ji natolik zaujme, že zapomene na své plány a propadne nějakému chlapci?

Jak jsem psala na začátku, na knihu jsem se moc těšila a popravdě mě hodně potěšila, když opomenu opětovné rozčilování nad hlavní hrdinkou, ale to už asi k téhle sérii neodmyslitelně patří, hhh :-)

Příběh byl velmi čtivý a četl se skoro sám. Kdybych neměla na práci i jiné věci, měla bych ji přečtenou snad i za jeden den. Takhle jsem ji zvládla za dva dny, čehož jsem i trochu litovala, jelikož jsem se s příběhem musela rychle rozloučit. 
Teď už si jen zbývá počkat na pátý díl. Jsem hodně zvědavá jak to dopadne, protože nemám ani nejmenší tušení, s kým by mohla Eadlyn skončit (i když mám svá tajná přání).

Pokud jste četli předchozí díly Selekce, určitě doporučuji abyste si nenechali ujít ani čtvrtý díl. Nevím jestli vás potěší, jelikož jsem se setkala i s recenzemi, které nebyly kladné, avšak já knihu hodnotím velmi pozitivně
Kupodivu i na databazeknih.cz je kniha hodnocena velmi dobře (83%), takže si myslím, že určitě stojí za přečtení. Odpad to rozhodně není.

A jak jste na tom vy? Četli jste už Dceru? Pokud ano, líbila se vám nebo naopak nejste s tímhle dílem spokojeni? Nebo se na ni teprve chystáte?
Vaše názory mě vždycky těší a ráda si je přečtu. Klidně mi můžete do komentáře hodit i vaši recenzi. Moc ráda si ji přečtu! :-)

Zahraniční obálky:



Mé hodnocení: 90%

10 komentářů:

  1. Na Dceru se těším, ještě když jsi mě nalákala svojí parádní recenzí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pořád se snažím přijít na to, co na ní všichni vidí, takhle si já kvalitní četbu nepředstavuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, myslim, ze na svete nemohou existovat jen kvalitni knihy. A navic kazdemu se libi neco jineho - 100 lidi 100 chuti, takze se to takhle vazne neda posuzovat.
      A opravdu jsem cetla jeste horsi knihy a tohle je oproti nim opravdu skvela kniha.
      Ale rozhodne nemam nic proti tvemu nazoru a dekuji za nej:)

      Vymazat
  3. Myslím, že mi America stačila :D Nevím, jestli jsem připravená na další dávku :p
    Ale perfektní recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dceru si rozhodně nenechám ujít..:D Hned, jak nebudu mít prázdnou peněženku, letím si pro ní do knihkupectví..:D Už jen to pomyšlení na to, že je to Selekce s kluky a ne s holkami mě vážně nutí si tu knihu přečíst...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě leť! Budu se rozhodně těšit na tvoji recenzi, protože mě názory na tenhle díl hodně zajímají :D :)

      Vymazat
  5. Selekce se mi moc líbila a na Dceru se těším. :)
    Jinak máš moc pěkný blog. A jak jsem koukala na tvojí knižní výzvu no... přijdu si s mojí necelou dvacítkou celkem trapně. :D
    Určitě tu nejsem naposledy. :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu ^^
      Jinak s dvacítkou se vůbec nemusíš cítit trapně. Navíc už jsou prázdniny takže určitě všechno doženeš. Budu ti držet palce :))

      Vymazat
  6. Původně jsem po přečtení První řekla, že další díly už nedám...ale z tvé recenze to nezní zas tak špatně... takžeee..bych si ji i vlastně ráda přečetla... jen nevím jestli na ni bude čas..:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, ona ti ta kniha nikam neuteče a určitě se k ní jednou dostaneš. Navíc by byla škoda kdyby ne, protože to bylo super:)) Taková milá změna, když se v Selekci nacházeli kluci hhh :)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^