středa 13. dubna 2016

Dočteno: The Walking Dead - Vzestup Guvernéra [RECENZE]

Originální název: The Walking Dead: Rise of the Governor
Žánr: Sci-fi a fantasy, horory
Rok vydání: 2012, 1.vydání v originálu: 2010
Počet stran: 344 stran
Nakladatelství: Baronet

"Co všechno se člověku musí přihodit, aby se z něj stala zrůda? Opravdu je v každém z nás nějaké temné já, které jen čeká na to, aby se mohlo projevit? Skoro by se dalo říct, že na Briana Blakea je toho dost. Kráčí po světě jako je ten náš, jenže v tom jeho umí kráčet i mrtví. A jemu teď nejde o nic jiného, než aby přežil. Se dvěma kamarády a bratrem Phillipem s malou dcerou se ze všech sil snaží nalézt klidné místo ve světě, kde civilizace zanikla. Román ze světa veleúspěšného komiksu Živí mrtví přináší příběh postavy, která zasadí známé skupině přeživších jednu z nejhorších ran. Avšak Guvernér nebyl vždy šíleným despotou. Tvůrce hororových románů Jay Bonansinga spojil síly s autorem původního komiksu Robertem Kirkmanem, aby spolu stvořili první díl trilogie o tom, jak může být lidský vzestup k moci zároveň pádem jeho morálky."

Když jde člověk do knihovny jen tak bez plánu a objeví tam tuhle knihu nejde si neříct "tak to tedy zkusím". Když už jsem se nedokázala dívat na seriál, řekla jsem si, že zkusím knihu. (Po pár týdnech jsem jej ale nakonec začala sledovat.... Daryl <3 XD)


Děj se odehrává (ze začátku) kolem pěti základních hlavních postav, ze kterých po pár stránkách zůstanou pouze čtyři, kteří potáhnou celý příběh až do konce.
Hlavní postavou je zde Philip, který se během cestování stará o svou maličkou dceru Penny. Společně s ním cestuje i jeho brácha Brian a kamarád Nick.
Ještě než odejdou všechny zdroje zpráv, které různá rádia vysílali ohledně, dejme tomu, zombie apokalypsy, přežívali všichni v jednom luxusnějším domku, kde měli spousty zásob, které však museli kvůli blížícím se "Kousákům" opustit.

Začátek knihy začíná popravdě docela dost drasticky a samozřejmě se to v zombie duchu nese i dále. Vraždy, detailní popisky rozbíjení lebek a co všechno z těl kousáků vůbec dokáže vypadnout. Ano to vše je tam krásně a detailně popsáno, až si to dokážete opravdu představit, dokonce i zvuk štípání té lebky. FUJ.

"Vnitřnosti létaly všemi směry, rozprskávaly se na čelní sklo a sklouzávaly po kapotě. Občas se za stěrači nakupilo pár zubů a něco jiného, něco růžového, jakoby malé perličky rybích jiker, se hromadily ve spárách kapoty. Philip pozoroval mrtvou tvář za mrtvou tváří, každá se mihla za jeho oknem, prosekával se jejich řadami, pohlcoval ty zmrdy. To on byl ta nejstrašnější příšera ze všech a dostane se skrz tenhle oceán sraček, i kdyby měl strhnout celý vesmír."



Už od začátku jsem si říkala, jak je Penny statečná, já být na jejím místě, tak bych asi zešílela, přeci v takovém věku se holčičkám honí hlavou věci typu "panenky, hračky, plyšáci...".

Když museli vilu opustit, vydali se do Atlanty, kde mělo být údajně nějaké "centrum pro přeživší", jenže jediné na co, jak po cestě, tak i ve městě, narazili byli jak jinak než Kousáci. Ale přeci jen se tam objevila naděje, která je všechny (zdrcené) postavila na nohy a děj tak nabral velice zajímavý spád.

Co však ale nastalo po tomhle spádu... musím říct, že jsem si ťukala na čelo, ale budiž. Od knížky mě to neodradilo, ale spíše překvapilo, jak se dokáží někteří lidé zachovat v takové situaci jako je "zombie apokalypsa"....

Co bych ale ještě chtěla zmínit je konce knihy... když jsem si průběžně dělala obrázky o tom jak by to mohlo skončit, nikdy by mě popravdě nenapadlo, že by to tak mohlo skončit, tedy možná až při posledních 30 stránkách mě to tak napadlo... až mě to v tom nakonec utvrdilo a mohla jsem si říct "Já jsem to věděla" XD

Šílený konec. Nějak nemám slov a popravdě asi ani není co na to říct jen, že je to fakt ŠÍLENÝ. Nepochopitelný a pochopitelný zároveň.

No a jak můžete posoudit z recenze, knížka se mi líbila, opravdu hodně a jsem ráda, že jsem si ji náhodně půjčila a jsem ráda, že mám doma i další dva díly, do kterých se snad brzy pustím, abych rozluštila záhadu jak to bude dále pokračovat.

Zahraniční obálky:


Mé hodnocení: 95%

3 komentáře:

  1. Ahoj. Zaujala mě jedna kniha, ale je ješte v angličtině. Neznáš nějakou stránku, kde píšou kdy budou knihy v češtině? Kdyžtak pošli link. Děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  2. The walking dead seriál je můj nejoblíbenější! :) už jsem četla i něco z komixu no ke knize jsem se ještě nedokopala :D Pěkná recenze :)
    Simma Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já komix viděl jen zběžně "z vlaku", akorát je škoda, že seriál není přesně podle toho a je tam pár událostí pozměněných. Ale tak to bys pak nebylo žádné překvápko no:) Zatím je se mi to líbí, tak snad to bude dobré i nadále:)
      A knihu později někdy zkus ^^

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^