čtvrtek 11. června 2015

Dočteno: Procesí mrtvých - Darren Shan [RECENZE]


Originální název: Procession of Dead
Série: Město - 1 díl
Žánr: Sci-fi a fantasy - horory a thillery
Rok vydání: 2011, 1.vydání v originálu: 1999
Počet stran: 352
Nakladatelství: Puls

"Když bystrý a neohrožený mladík Kapak Raimi poprvé vstoupí do Města, hodlá se stát gangsterem-profesionálem po vzoru strýce Thea. Pro zvolenou práci má vrozený talent, přesto je zřejmé, že mu jeho výpady procházejí až podezřele hladce - a není to náhodou... Zpovzdálí nad ním totiž drží ochranou ruku sám obávaný Kardinál. Čím blíže se k němu Kapak Raimi dostává, tím děsivější jsou tajemství, která jej pohlcují a zavádějí až za hranice lidskosti."

Procesí mrtvých je první díl trilogie Město, kterou se Darren Shan poprvé obrací k dospělému publiku. Tento drsný urbánní thriller je zároveň příběhem o manipulaci, touze po moci, osudové lásce a zradě.

Když jsem po téhle knížce v knihkupectví sáhla, vůbec jsem od ní nic neočekávala, ani jsem pořádně netušila o čem to je. Recenzi jsem si žádnou nepřečetla, jen slova na zadní obálce.
Podle názvu jsem jsem si představovala, že to bude opět něco hororového a prakticky i bylo. I když to ze začátku působilo docela nevinně... postupem času to ale začalo nabírat takové obrátky, že jsem se od toho nemohla odtrhnout, zvlášť když se začalo pomalu odhalovat Kardinálovo velké tajemství, o kterém nevěděl vůbec nikdo... tedy až do té doby... než na něj přišel Kapak Raimi a celou tu záhadu chtěl rozluštit, jelikož mu stále a čím dál tím víc začínalo být divné, že si nepamatuje na svou minulost.
Každý člověk, který netrpí nějakou závažnou nemocí, si aspoň z dětství pamatuje malé střípky z toho co prožil ale Kapak ne a to ho tak sžíralo, že se rozhodl proti Kardinálovi postavit i za cenu svého života.
Během jednoho roku se Kapak seznámí se spoustu lidmi, kteří mu opravdu přirostou k srdci na tolik, že by je snad dokázal před Kardinálem ochránit. Jenže mysl je nevyzpytatelná a všechno nakonec dopadne úplně jinak než se vám na první pohled bude zdát.

Tohle už byl jiný level, než knížka, kterou jsem četla předtím (Upírova fotografie), vážně se Kevin Emerson nemůže srovnávat s Darrenem Shanem, i když to je zase jen můj názor. Obrázek si na to musí udělat každý sám.

Jsem ráda, že jsem po téhle trilogii sáhla, nebýt bratra, tak bych si jí možná ani nevšila, takže děkuji hlavně jemu. A i když jsem přečetla jen první díl a nevím jak se budou další díly vyvíjet, tak bych vám tuhle sérii opravdu ráda doporučila a pokud nemáte zrovna co číst, tak určitě po téhle knížce sáhněte :-) Myslím, že vás překvapí stejně jako mě, samozřejmě kladně.

Zahraniční obálky:



Mé hodnocení: 100%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^