sobota 24. října 2020

Strmý pád - Bianca Iosivoni [RECENZE]

Originální název: Falling Fast
Žánr: Literatura světová, Romány
Série: Hailee & Chase 1.
Rok vydání: 2020, vydání v originálu 2019
Počet stran: 424
Vydavatelství: Red

"Hailee byla vždy ta klidnější z dvojčat, schovávala se před světem ve svém pokoji mezi knížkami, zatímco její extrovertní sestra se ráda seznamovala s lidmi a chodila na večírky. 

Ale Hailee má plán: slíbí milované sestře, že bude odvážná a podnikne všechny věci, ke kterým se doposud neodhodlala. A tak si na počátku prázdnin prostě sbalí věci, nasedne do auta a vyrazí na dobrodružnou cestu napříč Amerikou, během níž se postaví mnohým výzvám a splní si své tajné sny. 

Koncem léta se zastaví i ve Fairwoodu, aby navštívila hrob svého internetového kamaráda Jespera a splnila slib, který dala i jemu. Náhoda tomu chce, aby se tu Hailee, již létem opálená a působící jako život milující, veselá a odvážná dívka, seznámila s Chasem, šaramantním mladým mužem, Jesperovým kamarádem a spolužákem. Jenže už od chvíle, kdy ho poprvé spatří, ví, že má problém – láska ani nová naděje v jejím cestovním plánu nebyly. Ani to, že se Chase tak nebezpečně přiblíží k jejímu temnému tajemství…" 

 

Příběh se točí okolo Hailee, která si vždy přála být tak odvážná, jako její sestra Katie. Hailee slibuje své sestře, že bude odvážná a že podnikne všechno, čeho se doteď bála. Má v plánu procestovat státy napříč Amerikou a zažít nějaké to dobrodružství - něco, co ještě nikdy v životě nedělala. 

Když už se léto blíží ke konci, Hailee si dělá poslední zastávku ve Fairwoodu, kde chce navštívit hrob svého zesnulého přítele a splnit mu jeho poslední přání. Hailee neměla v plánu zůstávat ve Fairwoodu déle, než by bylo nezbytně nutné, ale okolnosti se neplánovaně mění.

Hailee potkává Chase, nejlepšího kamaráda jejího zesnulého přítele. Už od první chvíle, kdy ho Hailee spatří, ví, že má problém. S tím během cestování nepočítala. Nepočítala, že pozná člověka, do kterého se bezhlavě zamiluje. 

Život ji postaví před otázky, na které sama nezná odpověď nebo spíš nechce znát. Jejím jediným úkolem byl splnit slib a déle se zde nezdržovat. Jenže jak může odejít od člověka, kterého miluje? A ještě hůř... co když přijde na její temné tajemství, které hluboko v sobě uchovává?

 

Už od prvních stránek je čtenář obklopen poutavou a strhující atmosférou ve které se budete cítit, jako byste sledovali film z pohodlí svého domova. V průběhu celého příběhu poznáváme různé postavy, ke kterým se během příběhu několikrát vracíme. - Nelekněte se, pokud postavy detailně nepoznáte hned od začátku, autorka se v tomto příběhu zaměřila spíše na emocionální "skok" do příběhu. Všechny důležité informace o postavách se dozvídáme v průběhu.

Hned na začátku nám v hlavě vyvstane několik otázek, jejichž počet se bude postupem děje zvyšovat. Jak už to u románů bývá, klasická klišé zde taky nechybí, ale věřte mi, zamilujete si je. Vztah mezi Hailee a Chasem jsem prožívala od začátku do konce.

Něco mi zde ale chybělo. V některých částech mi přišlo, že se vůbec nic nedělo, že se příběh nikam neposouvá a jenom stojíme na místě. Pro mě to jsou tzv. hluchá místa, který bych bez váhání z knihy vyškrtla - nebo přidala nějakou akci, aby čtenář nebyl znuděný. V těchto situacích jsem si říkala - kdy už bude konec?

Téměř na posledních stránkách se nám odhalují otázky, u kterých jsme celých 400 stránek čekali na odpovědi. Nebudu lhát, konec mě překvapil. Po zaklapnutí knihy jsem pár minut seděla a hleděla do země a říkala si "What??!!". Na jednu odpověď si tedy my čtenáři budeme muset počkat do dalšího dílu

Nemůžu popřít to, že Bianca je úžasná spisovatelka, její styl psaní mi padl do noty. Bianca píše tak, že při čtení její knihy zapomenete na všechno okolo, necháte se unášet jejím příběhem a doufáte, že vše dopadne dobře. Příběh sledujeme nejen z pohledu Hailee ale i Chase, takže zde máme kousek z obou. Co mi zde ještě trochu chybělo byly hluboké myšlenkové pochody z pohledu Hailee. Překvapilo mě, že u Chase se toho autorka tolik nebála, zatímco u Hailee tomu moc nedala. Uvidíme, zda se toho dočkáme v její druhé knize.

Celkově byl příběh o Hailee a Chasovi opravdu skvělý - sladký i dojemný. Celý příběh oplýval opravdu poutavou atmosférou, jak jsem již zmínila na začátku. Pokud patříte mezi fanoušky romantiky, která vás nenechá chladné, všemi deseti doporučuji. Navíc věřím, že pokračování nás ještě hodně překvapí. :-)

Zahraniční obálky:



Hodnocení:

,2 hvězdičky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Knihy Dobrovský. Kniha byla vydána pod vydavatelstvím Red a zakoupit si ji můžete ZDE.

Jaký román jste v poslední době četli a nadchnul vás natolik, že jste o něm ještě několik dalších dnů přemýšleli?

S pozdravem
Mrs. Jungová!

6 komentářů:

  1. Tohle je přesně druh knihy, který bych měla chuť si přečíst. Vídám ji všude a láká mě hodně. :) Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle knížka na mě teď vyskakuje snad úplně všude, takže mám chuť si ji přečíst :) Potvé recenzi se tedy nechám překvapit, jestli se mi taky bude tak moc líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, zda se ti bude líbit. Určitě dej potom vědět. :))

      Vymazat
  3. Strmý pád na mě vyskakuje pomalu všude a pomalu mě přesvědčuje, ať si ji přečtu. Tak možná tomu dám šanci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za přečtení, jenom se člověk nesmí nechat odradit těmi občas "hluchými" místy. :)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^