středa 20. února 2019

P.S. Líbíš se mi - Kasie West [RECENZE]

Originální název: P.S. I Like You
Žánr: Literatura světová, Pro děti a mládež, Dívčí romány
Rok vydání: 2019, vydání v originálu 2018
Počet stran: 336
Nakladatelství: CooBoo


"Podepsáno, zapečetěno, doručeno! Další romantická kniha od oblíbené Kasie Westové. Lily při jedné obzvláště nudné hodině chemie nedává pozor a čmárá si na lavici slova oblíbené písničky. Druhý den zjistí, že někdo rozepsanou sloku dokončil, a ještě přidal vzkaz pro ni. Zajímavé! Brzy už si se svým anonymním přítelem vyměňují dlouhé dopisy, doporučují si vzájemně kapely a sdílí ta nejsoukromější tajemství. A to je teprve začátek dopisového přátelství, které se postupně promění v něco víc. Promluví si s tajuplným neznámým někdy naživo?"




Kasie West je jedna z těch autorek, která píše milé, romantické jednohubky. Její knihy dokáží pohladit romantickou duši a je škoda, že když se člověk opravdu začte, dokáže její příběhy přečíst doslova na posezení.

Lily má tak trochu šílenou rodinu. Nejen, že jich je hodně, ale panuje zde každý den totální chaos, přesně jako to bývá v takových těch amerických filmech s velkými rodinami. Lily se snaží, co to jde, ukrást kousek soukromí na své polovině pokoje, ale ne vždy se jí to daří. Její vášní je hra na kytaru a skládání písniček. Jenže ne vždy má prostor k tomu, aby mohla psát. Využívá k tomu tedy hodiny ve škole. Zvláště při chemii, která ji vůbec nebaví a nevidí v ní žádný smysl.

Když jí jednoho dne učitel pohrozí, že v hodinách nedává pozor, je nucena chodit na hodinu pouze s jedním papírem, který mu na konci hodiny musí ukázat. Lily to přijde neskutečně otravné. Co má teď na hodinách dělat? Měla by si psát poznámky z hodiny, jenže její pozornost se pořád točí okolo textů písniček. Aby vyhnala jeden text z hlavy, napíše si jej tužkou na kraj lavice a poté se jí konečně podaří aspoň trochu na chemii soustředit.

Druhý den Lily zpozoruje, že někdo dopsal text její oblíbené písničky. Může tu být nějaká šance, že někdo z její školy má stejný hudební vkus jako ona? To jí přijde nemožné. Co je ale ještě víc šokující, ten neznámý jí pod lavicí zanechal papírek se vzkazem.

Chemie se pro Lily nakonec stává zábavnější a na každou hodinu se těší víc a víc. Nemůže uvěřit tomu, že narazila na člověka, který má stejný hudební vkus a stejný smysl pro humor.

Bude Lily pátrat po tom kdo je její tajný dopisovatel nebo se nechá unášet kouzelnou nevědomostí?

S autorkou Kasie West a jejími knihami jsem se seznámila teprve nedávno. První knihou, kterou jsem od ní četla byla "Po tvém boku", která mě absolutně nadchla. Byla to milá oddechová jednohubka, přesně jako tahle kniha.

Příběh byl čtivý a lehce předvídatelný. To jak kniha dopadne, čtenáře trkne už skoro v polovině, ne-li dříve. To ale na příběhu ničemu neuškodilo. Ráda jsem se nechala příběhem vést, i když jsem věděla jak dopadne. :-) Zrovna u Kasie mi tohle vůbec nevadí.

Lily i její tajný dopisovatel mi velmi přirostli k srdci. Sama jsem si při dopisech vzpomněla na střední školu, kde jsme si s prvním přítelem posílali po spolužácích dopisy, i když ty se nedají srovnat s tím, co si psali v knize.

Bylo mi líto, když jsem se blížila ke konci. Zrovna tady bych si přála, kdyby byl příběh o něco delší. Je pravda, že nebylo co protahovat, ale loučit se s tak skvělými postavami mě mrzelo.

Tím bych ráda řekla, že se mi kniha velmi líbila a doporučila bych ji všem čtenářům, co zrovna hledají něco milého a oddechového ke čtení. :-)

 

Zahraniční obálky:


Hodnocení:

a půl hvězdičky.

Četli jste " P.S. Líbíš se mi"? 

Máte rádi knihy od Kasie West? 

Která je vaše nejoblíbenější?

S pozdravem
Mrs. Jungová! 

5 komentářů:

  1. Tak to zní naprosto nádherně. Vypadá to na odpočinkovou četbu, u které bych hned s radostí strávila den. Doufám, že se ke knize dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je pravda, že když je to dobře napsané (a ještě ke všemu je to třeba náš oblíbený autor), vůbec nevadí, zda už dopředu víme, jak to dopadne. Podobně mi vždy je, když čtu jeden díl ze Dvorů od S. J. Maas. Je mi jedno, jestli má ten příběh chybky a drobné nesrovnalosti (protože těch má habaděj) a jestli vím, jak to skončí, zkrátka miluji autorčin styl psaní! :D
    Sice zrovna tohle asi nebude úplně můj šálek kávy, ale třeba to někdy jako oddechovku pojmu a pustím se do toho. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se do knihy někdy pustíš, tak doufám, že se ti bude líbit. Je opravdu potřeba knihu brát jako odpočinkovou četbu. Pokud by se čtenář těšil na nějakou nepředvídatelnou četbu, tak by ho to moc neuspokojilo. :-)

      Vymazat
  3. Tahle knížka byla skvělá! Já jsem ji četla v angličtině a neskutečně moc jsem si ji užila. ♥
    Byla to má druhá kniha od Kasie, a rozhodně ne poslední. Následně jsem se pustila do Lucky in Love, ale tu jsem odložila pro nedostatek času. Plánu ji se k ní vrátit, kdy to nevím, ale vím, že má vyjít i v češtině. :D
    Za mě byla P.S. I Like You nejlepší kniha od Kasie, ale ještě jsem nečetla Po tvém boku, By Your Side, kterou bych si spíše přála přečíst v angličtině, ale pokud se mi dříve dostane do rukou v češtině, váhat nebudu. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^