čtvrtek 17. května 2018

Státnice a Svět knihy 2018



Už je to přesně 16 dnů, kdy se na blogu neobjevil ani jeden článek. Ten kdo sleduje FB stránku blogu může vědět, že se teď nacházím v "procesu" učení na státnice. Z toho důvodu to tu bude zhruba do 15.června doslova mrtvé. Po státnicích se ale můžete opět těšit na další knižní soutěž, kterou mám v plánu. Rozhodla jsem se, že soutěž pojmu trochu kreativněji, takže se určitě máte na co těšit!. :-)

V článku bych vám také ráda povykládala o čtvrtku 10.5., kdy jsem se neplánovaně ocitla na Světě knihy + co dalšího jsem ten den zažila.

Ve čtvrtek jsme s přítelem vyrazili zhruba v 6 hodin ráno do Prahy. Naše cesta měla daný cíl a to dorazit na výstaviště a podívat se na výstavu Mumie světa. Ve vlaku jsem ještě žila v domnění, že Svět knihy začíná až v pátek. Jaké to ale bylo překvapení, když jsme dorazili na výstaviště a tam stála dlouhá řada na Svět knihy? Na ten pocit šoku asi nikdy nezapomenu, to mi věřte.
A na co ještě nezapomenu... bez toho aniž bych říkala, že tam chci, přítel řekl, že se tam po Mumii zajdeme podívat a šel koupit lístky <3

Na výstavě Mumie světa se fotit bohužel nemohlo, takže pro vás nemám žádnou dokumentaci. Musím ale říct, že mě to ani tak netrápí, protože mě výstava nijak nenadchla. Průvodce byl ve formě "audioguide", kde si dal člověk k uchu takový zvláštní ovladač a poslouchal informace ke každé vystavené mumii či předmětům, které v té době používali. 

Nehodnotila bych výstavu jako ztrátu času, něco do sebe to mělo. Navíc někdo může být do tohohle tématu hodně zapálený. Každopádně po skončení jsme si nakonec šli zlepšit chuť ke knihám! :-)

Hned jak jsme vešli dovnitř a zatočili doprava, přítele zaujala možnost vyzkoušet si nový typ VR, takže to jsme samozřejmě nemohli minout. :D Já si jej teda nevyzkoušela, ale aspoň někdo měl radost. ^__^


Jako první jsme se šli podívat do pravého křídla, kde větší část zabíral stánek Albatrosu (kam jsme se samozřejmě také museli jít podívat). Jako první nás ale zaujal stánek Comics point, ze kterého nás ale brzy vytlačila skupina malých kluků, kteří se tam začali přehrabovat a tak jsme se raději přesunuli o "dům dál".


Zrovna ve čtvrtek byl bohužel den, kdy se na Svět knihy vydali školy s dětmi, kteří byli v některých chvílích i dost bezohlední, ale co se dá dělat. Když je tam učitelky vypustí bez dozoru, tak se musí dělat neplecha. :D


Na Světě knihy jsme se zdrželi zhruba dvě hodinky. Nejvíce času jsme nakonec strávili u deskových her, kde si přítel zkoušel různé hlavolamy apod. Já se mezi tím šla podívat do stánku Albatrosu, kde jsem si koupila knihu Sníh nebo popel a pro kamarádku Zrádné srdce


Potom co jsme ještě navštívili levé křídlo, kde mimochodem bylo naprosto nedýchatelno, jsme se vydali pokračovat na cestě Prahou. U youtuberky Meshy, se mi podařilo vyhrát na jejím instagramu soutěž o libovolnou masáž. Popravdě jsem vůbec nečekala, že by se mi v téhle soutěži mohlo poštěstit a ono se fakt stalo. Po obdržení zprávy jsem se musela smát, že to snad není ani možný. :D

Tohle byl původně jediný cíl mé cesty, který se nakonec rozšířil o jak o výstavu Mumie světa, tak i Svět knihy a nakonec jsme zavítali i do Hamleys hračkářství, kde byla malá výstava Strážců galaxie!! Na instagramu jste mohli zaznamenat fotky, ale i tak vám sem hodím aspoň ochutnávku fotek. :-)



V Hamleys jsme zakončili svou denní cestu. Bylo nějak po 18 hodině, co jsme se unavení vláčeli na nádraží a těšili se, až si sedneme do vlaku a budeme odpočívat. 

Jak na cestě zpátky, tak po cestě zpět, jsme potkali velmi arogantní cestující. Když jsme jeli do Prahy, s přítele jsme se zrovna o něčem bavili, když se nás jedna paní snažila vyhodit z našeho místa, že tady má místenku. Potom co jsme viděli její číslo, jsme ji odkázali jinam, jelikož měla úplně jiné číslo, než naše sedačky. Samozřejmě ani nepoděkovala za pomoc na odkázání na své místo.
Po cestě zpátky jsme viděli, že naproti nám jsou dvě místenky. O zastávku později se nás jeden pán zeptal, jestli tu máme volno, tak jsme řekli, že zatím ano, ale že jsou zde rezervace. Chtěli jsme ho pouze upozornit, že by ho možná za chvíli z místa někdo vyhodil, když o sedadla dál žádné místenky nebyli (kde by ho nikdo nevyhodil). Po domluvení na nás okamžitě vyštěkl, že až sem někdo dojde, tak je pustí. Jde vidět, že v dnešní době, ať už se člověk snaží jakkoliv pomoci, nestačí to. Ale co naděláme...

To by bylo pro dnešní článek vše. Vím, že už všechny unavují tyhle články o Světě knihy, ale aspoň jsem vám to zpestřila i zážitky z jiných míst. Doufám, že se mi příští rok podaří zdržet déle a okouknout i nějaké besedy autorů. 

Každopádně tenhle rok se ještě chystám na Humbook, takže doufám, že se tam s většinou bookblogerů potkám. A ráda samozřejmě potkám i nové lidi, které jsem zatím ještě nestihla poznat. Těch je samozřejmě mraky, jelikož knižní komunita se každým dnem rozrůstá! :-)

Mějte se krásně, užívejte si krásného počasí (u nás sice prší, ale v příštím týdnu by se to už mělo vylepšit), kdo státnicuje stejně jako já, přeji Vám hodně štěstí a šťastnou ruku při otázkách! :) Kdo maturuje, tomu samozřejmě přeji štěstí také, všichni to určitě zvládneme i bez stresů, jen je potřeba si trochu věřit. :-)

S pozdravem
Mrs. Jungová!

5 komentářů:

  1. tak predne drzim palce se statnicemi :-)
    jinak sis den uzila pekne, i kdyz jsi na SK byla jen chvili, mumie ti zavidim, hodne me zajimali, i kdyz jsem me stvalo, ze clovek si nemuze ani nic vyfotit, mozna fakt bylo lepsi to akvarium :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si Myslím, že rozhodně bylo akvárium lepší xD teda aspoň z mého pohledy,ty fotky tvoji mamky byly fakt skvělé a hodně mě nalakaly na to se tam jít někdy podívat:)

      Jako opravdu bych nehodnotila mumie nějak extra špatně, ale je prostě škoda,že člověk tak nemá nějakou památku na To, že tam byl a ani nemůže lidem třeba ukázat jaké to tam bylo. (Možná je to proto,aby to třeba jiné lidi neodradilo, kdo ví xD)

      Vymazat
  2. Svět knihy musel být úžasný, já to bohužel nestihla:). A do Hamleys chodím občas fakt ráda:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  3. Moc držím palce u státnic :) Aktuálně jsem v tom procesu také, takže u mě je až do 5.6 se čtením taky konec :D Proto jsem si udělala radost a jela taky na Svět knihy, vždycky tam moc ráda jezdím :) Skvělá atmosféra, lidi, setkání a samozřejmě knihy :D

    OdpovědětVymazat
  4. Držím ti palce, ať to všechno zvládneš! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^