neděle 21. května 2017

Dočteno: Koruna - Kiera Cassová [RECENZE]

Originální název: Crown
Žánr: literatura světová, dívčí romány
Rok vydání: 2017, vydání originálu 2016
Počet stran: 280
Nakladatelství: Cooboo


"Když byla Eadlyn přinucena zúčastnit se Selekce, netušila, že by se mohla zamilovat do jednoho z 35 nápadníků. Ji prostě žádná pohádka nečekala! Jen počítala dny, až bude moct poslat všechny domů. Po událostech, které se odehrály v paláci, si ale uvědomuje, že nemůže být na všechno sama. A že srdce někdy překvapí i nejotrlejšího cynika. Co když ale bude muset učinit volbu, která je důležitější, než si kdy pomyslela?"






Selekce je stále v plném proudu a Eadlyn se musí vyrovnávat s nelehkými úkoly. Nestačilo by jen to, že si musí vybat z 35 nápadníků toho pravého, ale ještě k tomu, po určitých událostech, je "nucena" stát se regentkou a řešit věci ohledně království místo svého otce.

U regentky to ale nezůstane, v paláci se vyskytne problém, který doslova vyžaduje to, aby Eadlyn předčasně nastoupila na trůn a ještě k tomu si co nejrychleji vybrala z nápadníků svého prince. Počet účastníků se tedy z 35 snížuje pouze na 5.
Ke všem z vybraných cítí Eadlyn určitý cit, jestli je to však láska, to ví pouze ona sama.

Díky urychlení celého průběhu Selekce není skoro prakticky možné vybrat si toho, ke kterému z účastníků Eadlyn cítí citů více. Na to aby zjistila, jestli do někoho zamilovaná, by potřebovala mnohem více času, ale i tak se nakonec rozhodne pro jednoho z nich... musí ... musí si vybrat toho, který by byl pro království nejpřínosnější, koho by měl lid rád a koho má aspoň trochu ráda. Jenže co když nakonec zjistí, že pravou lásku necítí ani k jenomu z nich?

Na poslední díl Selekce jsem se opravdu hodně těšila. I když jsem si nepřála, aby tahle série skončila, přesto jsem se pátého dílu nemohla dočkat. Vzpomínám si, jak jsem před dvěma lety četla ve vlaku, cestou do Německa, první díl a nebyla jsem z něj moc nadšená, i když jsem jej přečetla během cesty tam i zpět. Po druhém díle jsem se ale do Selekce konečně zamilovala a je smutné se nakonec se sérií rozloučit.
Jsem ale ráda, že se dostavil konec, který jsem si popravdě přála a mohu tak na sérii vzpomínat víc než kladně. Kdo ví, třeba si někdy v budoucnu dám re-reading. :-)

Kniha se četla velmi rychle a pěkně. Nebylo to náročné čtení, prostě taková oddechovka... přeci jen je taková celá série Selekce a poslední díl není žádná výjimka. Postavy mi budou určitě chybět, Eadlyn mi hodně přirostla k srdci stejně jako jeden z nepřímých účastníků Selekce (kdo četl, určitě ví, koho myslím) :))

Obálka je klasicky opět nádherná. Jsem moc ráda, že všechny obálky byly zanechány jako ty originální. Mít tyhle knihy doma je prostě pastva pro oči. *.*

Kdo se dostal až ke čtvrtému dílu "Dcera" a stále váhá jestli se pustit i do posledního, určitě neváhejte. Je to sladké zakončení celé série. Já tedy rozhodně nelituji, že jsem se do série pustila a snad toho nelitujete ani vy.
Kdo tuhle sérii ještě nečetl a stále nad ní uvažuje, rozhodně doporučuji, pokud tedy hledáte něco u čeho si rádi odpočinete. :)

Zahraniční obálky:


Hodnocení: 


Nejlevnější cenu knihy Koruna naleznete na Srovname.cz

A jak okouzlila Selekce vás? Líbil se vám poslední díl? Nebo se na něj teprve chystáte? 

S pozdravem Mrs. Jungová!

1 komentář:

  1. Upřímně? Mně stačily tři díly Selekce :D Ale obálka je nádherná, to souhlasím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^