pátek 17. června 2016

Knižní dotazník


Včera jsem narazila na jeden velice zajímavý dotazník. Jak jinak než knižní. Je trochu delší než normální knižní dotazníky se kterými jsem se setkala, ale svým způsobem mě zaujal a pro vás to tak bude možnost mě aspoň malinko "knižně" poznat. :-)

Nevím jestli někdo z vás vydrží až do konce dotazníku, ale jsou zde velice zajímavé otázky a pokud někoho dotazník taktéž zaujme, určitě se podělte o své odpovědi! :)



1. Oblíbená kniha z dětství?
Honzíkovi cesty.

2. Co právě čteš?
Jak stvořit dívku od Caitlin Moranové. 

3. Máš právě nějakou rezervaci v knihovně?
Ano, na Zrcadlení. Třetí díl Šepotání :-)

4. Knižní zlozvyk?
Čtu téměř všude, zakládám si knihy různými záložkami, papíry, toaleťákem, co je zrovna po ruce. Taky u knih usínám a jsem schopná spát na nich do rána. Knihu mám všude, v autě, v kabelce, v koupelně...

5. Co máš právě půjčené z knihovny?
Jak stvořit dívku, Divergent Czech a Feralové - Pod křídly vran.

6. Máš čtečku e-knih?
Ano mám.

7. Preferuješ číst jen jednu, anebo vícero knih najednou?
Více preferuji čtení jen jedné knihy, ale díky čtečce mám rozečtené vždycky dvě. Protože ji si beru na cesty autobusem, zatímco knihy nechávám převážně doma.

8. Změnily se tvé čtenářské návyky od té doby co jsi začal blogovat?
Nemyslím si.

9. Nejhorší kniha, kterou jsi tento rok přečetla?
Nejhorší... no asi bych zmínila první 4 díly Školy noci :D Nevím proč tuhle sérii čtu, možná proto, že mě zajímá kolik mrtvých tam ještě bude :D

10. Oblíbená kniha, kterou si tento rok přečetla?
Myslím, že těch je tenhle rok více než jen jedna, ale aspoň jednu jmenuji a to "Skleněný trůn".

11. Jak často čteš knihy mimo svého oblíbeného žánru?
Čtu prakticky všechny knihy, takže nemám žádný "mimo oblíbený žánr".

12. Čteš někdy tu samou knihu vícekrát?
Ještě nikdy se mi nestalo, že bych četla knihu vícekrát než jednou.

13. Dokážeš číst v autobuse?
Ano, ale jen pokud tam není nějaké vřeštící dítě.

14. Oblíbené místo na čtení?
Postel :) 


15. Zásady při půjčování knih?
Nerada půjčuji knihy a když už tak jen blízkým přátelům. Zásady žádné nemám, jenom je vždycky varuji, pokud knihu poškodí, tak ať si mě nepřejí :D

16. Děláš knihám somárske uši?
what? :D

17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
Rozhodně ne. 

18. A do učebnic?
Mám jen jednu učebnici a ano tam si poznámky píšu. Bez toho bych se v tomhle předmětu neobešla (Daňové a účetní právo)

19. Ve kterém jazyku čteš nejraději? V kolika dohromady to zvládneš?
Určitě v češtině - jako všichni. Ale i angličtina je mi velmi blízká, takže ani v ní mi nevadí číst.

20. Co musí kniha mít, aby si si ji zamilovala?
Rozhodně poutavý děj, ne příliš otravné postavy a pěknou obálku ^^

21. Co musí kniha mít, aby si ji doporučila dále?
Musí mě aspoň trochu zaujmout nebo něčím překvapit, aby ani ostatní nelitovali, když dají na mou radu.

22. Oblíbený žánr?
Jak už jsem několikrát zmínila, čtu skoro všechny žánry, ale mezi nejoblíbenější patří Sci-fi a fantasy, romány...

23. Žánr, který čteš nejméně (ale chtěl by si víc)?
Hororové knihy.

24. Největší inspirativní kniha, kterou si tento rok četl?
Inspirativní... myslím, že tenhle rok pro mě zatím žádná kniha jako "inspirativní" nepřišla.

25. Oblíbená svačinka ke čtení?
Křupky, jahody, buchta, čaj nebo kafe.

26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?
Poměrně často, ale je i spousta knih u kterých se mi obálky nelíbí a dějově jsou naopak skvělé!


27. Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?
Jak kdy. Podle toho jak daná kniha zaujme mě. 
Pokud máme stejný názor, tak samozřejmě souhlasím, pokud ne, tak ne.

28. Co psaní negativních recenzí?
Nějakou tu negativní recenzi jsem už napsala. Všechny knihy nemohou být dokonalé a některé se prostě nevydaří nebo se nevlezou člověku do vkusu.

29. Kdyby si mohl číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybral?
Španělština.

30. Největší knižní výzva?
Nikdy jsem nedokázala přečíst více jak 30 knih za rok, ať už kvůli škole nebo jiným aktivitám, díky kterým jsem neměla tolik času. Ale letos chci číslo 30 pokořit a dala jsem si za cíl přečíst 50 knih. :)

31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?
Ne že bych se bála, ale nikdy bych si asi netroufla jít do výzvy, kde člověk musí přečíst knihy podle nějakého zadání třeba "kniha která má číslo v názvu" a podobně. 

32. Oblíbený básník?
Karel Hynek Mácha - srdcovka.

33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ z knihovny?
Jak kdy, ale nejčastěji 3-5 knih.

34. Vrátil si už knihu do knihovny bez toho, že bys ji přečtla?
Bohužel ano. Měla jsem půjčenou nějakou sérii, která mě bouhužel po druhém díle přestala bavit a tak jsem zbytek vrátila bez přečtení.

35. Oblíbená knižní postava
Rose z Vampýrské akademie od Richelle Mead. 

36. Oblíbený knižní záporák?
Někdy je záporák... někdy zase ne... ale rozhodně Morfeus z Šepotání.

37. Knihy, které si obyčejně beru na prázdniny?
To jsou vždy jiné, nemám nikdy stanovený žádný seznam. Co mě cvrnkne do nosu, to si přečtu:)

38. Nejdelší doba, kterou jsi nečetl?
Nevím jestli to bylo opravdu v kuse, ale myslím, že by se to mohlo blížit skoro k polovině roku. Bylo to jeden rok na střední. Popravdě ani nevím proč jsem měla takovou pauzu, ale stalo se.

39. Kniha, kterou jsi nedokázala dočíst?
Zrovna teď nedávno jsem nedočetla druhý díl The Walking Dead, který mě opravdu nebavil...

40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?
Když na mě někdo mluví nebo něco chce a já se zrovna nacházím ve velmi napínavé části.

41. Oblíbená filmová adaptace?
Hvězdy nám nepřály <3


42. Adaptace, která tě totálně zklamala?
Abych pravdu řekla, momentálně si nemůžu na žádnou vzpomenout (kdyžtak doplním později)

43. Jak často čteš spoilery?
Vyhýbám se jim, ale bohužel nedávno jsem se dostala k jednomu spoileru poslední dílu z jedné série, kterou jsem nedočetla a byla jsem z něj docela dost v šoku...

44. Nejvíce peněz, které jsi najednou utratil v knihkupectví?
Myslím, že nejvíce to bylo asi 1000 korun.

45. Jak často knihu před čtením prolistuješ?
Prolistuji (ne že bych ji četla) asi tak jednou.

46. Důvod, pro který by si v polovině knihy čtení vzdal?
Kdyby byl děj nudný a opravdu by mě nudil až k smrti, že by se to vážně nedalo číst.

47. Máš rád knihy uspořádané?
Každý má svůj styl uspořádání knihovny. Momentálně mám knihy naskládané jen tak hala bala, ale už se těším jak se na přelomu června a července přestěhuji a budu si moci s knihovnou pořádně vyhrát :)

48. Jsi zvyklá knihy skladovat, anebo je po přečtení posouváš dál?
Doteď jsem knihy jen skladovala a nepřesouvala dál a myslím, že to tak bude i dál.

49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?
Že bych se některým přímo vyhýbala to asi ne. Co mě zaujme, to si přečtu. Žádné žánry neodsuzuji.

50. Kniha, která tě rozesmála?
Kráva nebeská - David Duchovny. Naprosto geniální :)
A také Deník fejsbukové matky.

51. Kniha, která tě rozhněvala?
Mysterium Tremendum. A proč? Protože jsem ji absolutně nepochopila a zatím jsem se nedopídila pochopení.

52. Kniha, která tě rozplakala?
Hvězdy nám nepřály...

53. Kniha, od které jsi neměl žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?
Lovci lebek.

54. Kniha, od které jsi očekával moc, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?
Prvních 100.

55. Oblíbené čtení na odreagování?
Pohádky nebo takové lehké romantické čtení s ne moc vážnou zápletkou. Nebo-li romány, které jsou spíše pro pobavení:)

Tak jste se konečně dopracovali ke konci, pokud se někdo dočetl až ke konci, tak z celého srdce děkuji za přečtení mých slov. 
A jak jste na tom s knihami vy? 
Kdyby někoho dotazník zlákal, určitě si ráda přečtu vaše odpovědi! :-)

S pozdravem Mrs Jungová!

4 komentáře:

  1. fúha tak to je celkom dosť dlhý dotazník :) ale zasa na druhej strane je dobrem že je tak veľa otázok aspoň sa toho človek dozvie čo najviac :) ... super tip napríklad aj na youtube video ako TAG :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pohádky mám také ráda :) Jinak musím říci, že když se mi nějaká knížka opravdu moc líbí a třeba už je to rok nebo dva, co jsem ji četla, tak si ji znovu ještě moc ráda přečtu :). A v posteli se čte nejlíp, to musím souhlasit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hvězdy nám nepřály jsem nečetla, ale film mě rozbrečel taky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, to je pořádně dlouhý dotazník. Ale je zajímavé dozvědět se zase něco nového.:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^