čtvrtek 16. července 2015

Dočteno: Stalo se včera v noci - Adele Parks [RECENZE]

Originální název: About Last Night
Žánr: romány pro ženy
Rok vydání: 2014, 1.vydání v originálu: 2012
Počet stran: 504
Nakladatelství: Domino


"Třicet let jsou nejlepšími kamarádkami, jedna pro druhou by i dýchala. Stephanie je ta rozumnější - žije spořádaným životem příkladné manželky a matky, zatímco nezkrotně romantická Pippa potřebuje každou chvíli vytáhnout z průšvihu. Všechno se obrátí naruby v okamžiku, kdy Steph vysloví osudnou větu: "Potřebuju, abys mi dosvědčila, že jsem v noci byla u tebe."
V sázce není jen její pověst, ale také osud jejich tří dětí."

Celou tu dobu, co jsem četla tuhle knížku, jsem přemýšlela, jestli na ni vůbec udělám recenzi. Ne že by mě nebavila, to bavila. 500 stránek jsem zhltla za 4 dny a ani jsem nevěděla jak. Jenže mělo to jeden háček.

Ač se mi to na mě samotné nelíbilo, musela jsem nějaké řádky přeskakovat, protože se do děje absolutně nehodily a do děje ani vůbec nepatřili. Jasně - každý si občas vzpomene na něco z dávných let i když to s momentální situací nemá vůbec nic společného, ale "básnit" o tom pak dalších pět stránek, to už je docela dost přehnané. Jinak bych neměla žádnou výtku, jen takovou malou poznámku - strašně mě bavili jména Pippa a Subhaš :D Opravdu by mě zajímalo jak na tyhle jména autorka přišla, nebo jestli jí někdo s vymýšlením pomáhal a nebo jsou to opravdu reálná jména reálných lidí.

Jinak musím říct, že mě knížka bavila, byla jak oddechová, tak i napínavá a pár věcí mě tam i šokovalo. Samotná hrdinka byla spořádaná manželka, která byla jen v domácnosti a nepracovala. Prakticky se jen starala o děti a trochu o domácnost, když u nich zrovna nebyla paní na úklid a když se Stehpanie jen trochu zmínila o tom, že by mohla taky pracovat, manžel Julian se na ni obořil se slovy "Přeci si nebudeš špinit ruce".
Samozřejmě se o kluky musela starat, ale nebudou tu přeci věčně a když jsou ve škole, tak stejně nikdy neměla moc co dělat a mohla se tak věnovat i jiným věcem, třeba té práci, ale...

Pippa je Stephaniina dlouholetá kamarádka už od školky. Ta na druhou stranu neměla v životě moc štěstí, má sice zdravé dítě, ale život jí nadělil krutý osud v té podobě, že ji opustil manžel, každý z rodiny jí umíral a peněz taky moc neměla. Ale i na ni se po nějakém čase usmálo štěstí a ne jen tak ledajaké!

Co se ale stalo včera v noci? Stephanie si vždycky myslela, že ji manžel nadevše miluje, i když už i pusa pro ně byla jen všední a sex... o tom se ani nedá mluvit. Vždycky byla unavená a tak si prakticky "užíval" jen on, když už teda na to v nějakém tom měsíci došlo.
Nikdy o jeho lásce nepochybovala i po tom, že se skoro nevídali a pořád byl jenom v "práci" a každé úterý zůstával dokonce v práci přes noc.
Nakonec se z toho vyklubalo úplně něco jiného, co Stephanii vytrhlo z denní rutiny a už nedokázala racionálně uvažovat, natož tak nějak vůbec přemýšlet, dělat běžné věci jako se mít, převléct nebo vůbec mluvit. Byla jako v tranzu - kdo by taky nebyl, kdyby jste zjistili něco, co váš život může obrátit vzhůru nohama, pošpinit vaši pověst a nebo může dojít i k rozpadu manželství!
Konec knížky je vcelku očekávaný, ale i z jedné strany potěšující, že to tak přesně dopadlo, protože to i hrdince budete přát... po tom všem čím si prošla...

Sama nevím komu bych takovou knížku doporučila, možná spíše dívkám/ženám po 20, ale třeba si najde i své čtenáře mezi mladšími, ale podle mě ty mladší asi nebude bavit knížka o "manželství" dětech a podobně. No kdo ví :) Snad jsem aspoň někoho trochu navnadila. A já ani nelituji, že jsem si knížku přečetla :) Člověk si pak uvědomí i nějaké věci, které by jej třeba nikdy ani nenapadly.

Zahraniční obálky:


Mé hodnocení: 75%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^