středa 24. července 2013

Paříž 2013

Není to moc dávno co jsem navštívila, díky školní akci, Paříž. Nevím jestli jsem byla nějak moc spokojená s průvodcem kterého jsme měli, protože k naší skupince se choval jako přebytečným lidem zatímco k těm, co tam byli jako, podle jeho slov, "normální zákazníci", se choval jako kdyby to byli velevážení hosti. To podle mě trochu přehnal, ale tak snažila jsem se to ignorovat. Po celém dni cestování autobusem jsme asi v sedm ráno přijeli před muzeum Orsay, od kterého jsme se pak vydali k mostu se zámky, kde zamilovaní se svými iniciály připínali své zámky. Ty se dali také hned u mostu v nějakém stánku dokoupit. Průvodce nám o něm říkal i nějaké zajímavosti, bohužel jsem byla od něj daleko a stejně mluvil potichu, takže ho ani nešlo slyšet, což neměl moc vychytané podle mě...Po cestě se také nedalo nevšimnout kol, které tam sloužili na vypůjčení pro ty, kdo neměl kolo. Samozřejmě ten kdo si kolo půjčuje dává taky určitou zálohu.
Bohužel do žádného jiného muzea, kromě Louvre, jsme neměli možnost se dostat, prej z nedostatku času...což se taky potvrdilo skoro na konci dne, kdy jsme měli odjíždět, protože s mojí skupinkou asi 4 lidí, jsme se ztratili. Jo zní to asi divně, ale hold jsme zrovna mi neměli pamatováka na cestu zpět k Orsay, kde nás čekal autobus. Až potom jsme samozřejmě zjistili že Louvre a Orsay je samozřejmě blízko sebe XD Jenom mi tupci jsme se vydali na opačnou stranu.... no tohle jsem prostě nemohla vynechat. Taková vtipná vzpomínka.
Pak jsme autobusem dojeli do motelu F1 a ještě po cestě jsme se zastavili v Tescu, kde jsme si nakoupili nějaké jídlo a někteří také nějaké francouzské víno. Když jsme dojeli do motelu, dostali jsme klíčky od pokojů, kde jsme byli po třech. S kamarádkou jsme se ještě před spaním dívali na Simpsonovi a po nich také  docela rychle usnuly. Přeci jen ten den byl po tom všem chození, únavný.

Druhý den jsme měli převážně celý den volno až ranní návštěvu Eiffelovky, takže jsme si mohli projít všechno co bychom rádi chtěli vidět a ještě dne předtím jsme dostali mapky, abychom se asi neztratili, jako ten první den. Na Eiffelovku jsme se vydali už hodně brzo ráno a až na tu dlouhatánskou frontu musím říct, že to stálo opra
vdu za to! Musím říct, že na to jak jsem lezla po schodech a jela výtahem až úplně nahoru, nikdy nezapomenu. A doufám, že se tam ještě někdy dostanu i společně s bráchou, protože ten zážitek stojí za to! :-)
Po návštěvě Eiffelovky jsem se já s jednou skupinou vydala samozřejmě obejít takovou asi méně známou část kde bylo spíše více obchodů a taky restaurace. I když abych řekla pravdu, skoro všechno až na nějaké obchody se suvenýry, bylo zavřeno. Jednu restauraci jsme ale našli a tak jsme do ní zapadli a sedli si do nějakého toho koutku. Byli jsme vážně v šoku kolik tam stála pizza, ale tak... proč ji nezkusit žejo XD takže jsem vyplácla 15 euro za pizzu a nějaké to pití.
Později jsme vyrazili i na velké palačinky a samozřejmě Starbucks. Já si nakonec palačinku nedala a popravdě toho i lituji a pokud tam ještě někdy pojedu, což doufám že ano, tak si je tam rozhodně mám v plánu dát, protože klukům moc chutnala :-)
K večeru jsme se pak vydali společně se skupinkou zpátky k autobusu a jako překvapení od průvodce jsme se ještě jeli podívat k jednomu chrámu, od kterého nás pak dělilo okolo 400 schodů. Pár lidí nebylo moc nadšeno, protože už byli vážně unavení, ale nakonec se všichni překonali a těch čtyři sta schodů zdolali. Nahoře jsme uvnitř s kamarádkou zapálily svíčku, i když musím se přiznat, že celé euro jsme za tu svíčku nedaly jenom pár centů XD .__. Nakonec jsme si obě vyfotili z toho krásného výhledu rozsvícenou Eiffelovku.
A tohle bylo taky zakončení celého dne. Naprosto vyčerpaní jsme nasedli do autobusu, kde nevím jak ostatní, ale já během pár minut usnula.

5 komentářů:

  1. skvelé fotky!
    Pozývam ťa na moju letnú giveaway. Budem veľmi rada, keď sa zapojíš :°))
    http://mylittle-shelter.blogspot.sk/2013/07/summer-giveaway_22.html

    OdpovědětVymazat
  2. Muselo to být nezapomenutelné... :))
    Paříž, město lásky a dobrodružství... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně bylo, ráda bych se tam ještě někdy podívala:-)

      Vymazat
  3. Krása! Ten zámkový most je jiné kafe, než ten pražský :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  4. Paríííž :* To muselo byť super :) Ale sprievodcu nakopať do zadku!! :D :D

    www.freedom-dream-desire.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! ^__^